Nye regler for behandling af personoplysninger

 

Fra d. 25. maj 2018 gælder der nye regler, som fremgår af EU’s nye persondataforordning – General Data Protection Regulation. Reglerne gælder for hvordan virksomheder, organisationer i EU skal behandle personoplysninger.

I forbindelse med vores firma er vi nødsaget til at have cvr. nr., bankkonto nr. og e-mail.
Disse oplysninger bliver brugt i forbindelse med afregninger/faktura og evt. tilbud.
Efter lovkrav vedr. indberetning til Miljøstyrelse bruges også CVR. nr. og P-nr. fra Proff.dk

Behandlingsgrundlaget for opbevarelse af disse oplysninger er for at overholde vores kontrakt, samarbejdsaftaler samt at overholde den gældende lovgivning.

Alle oplysninger såvel som fysisk og elektronisk er opbevaret sikkert og fortroligt, bl.a. kode på pc’er, aflåste skabe og aflåst kontor. Det er alene kun personer med saglig behov, som har adgang til oplysninger.

Ved ophør af kunder eller samarbejdsforhold tager vi stilling til, i hvilket omfang oplysninger slettes.
Som udgangspunkt vil oplysninger vedr. regnskab blive slettet efter 5 år jævnfør bogføringslov. Alle fysiske dokumenter vil blive makuleret kort efter ophør.

Videregivelse af jeres oplysninger sker kun på foranledning fra Skat eller anden myndighed.

I har ret til at anmode om indsigelse og sletning af oplysninger. Der kan altid indgives en klage over behandling af databeskyttelses myndighed som f.eks. Datatilsynet.

 

Uopfordret jobansøgning

Sender / afleverer du uopfordret jobansøgning, vil dine data blive gemt i 6 mdr. derefter vil de blive slettet / makuleret.
Du kan også kontakte os hvis du ønsker dem slettet før.

Er der spørgsmål vedr. persondataforordning kan I altid henvende jer til os.